שער חשמלי לא נסגר

תארו לעצמכם שאתם חוזרים הביתה מהעבודה, לוחצים על השלט, והשער פשוט לא זז. או שהוא נסגר חצי דרך ונשאר פתוח כאילו הוא מחכה לאורח לא צפוי. זה מצב שקורה לא מעט, ובמיוחד בישראל, כששערים חשמליים מותקנים כמעט בכל חנייה פרטית, מחסן, או בניין משרדים. הבעיה היא שלא תמיד ברור מה השתבש, וזה יכול להיות ממש מתסכל.

למרות שברוב המקרים לא מדובר במשהו מסובך, ברגע שהשער לא מגיב, מתחיל לחץ. מה אם מישהו ינצל את זה כדי להיכנס? מה עם הרכב שנשאר בחוץ? האם צריך להחליף את כל המנגנון? האמת היא, שלא תמיד. הרבה תקלות נובעות מדברים פשוטים כמו שלט שלא מסונכרן, חיישן שהתלכלך, או תקלה בחשמל. כן, לפעמים הפתרון קרוב מתמיד, אם רק יודעים איפה לחפש.

כמובן שיש מקרים שבהם באמת צריך להזמין טכנאי שערים חשמליים, במיוחד כשכבר ניסיתם את כל הטריקים, והשער עדיין משחק אותה קשה להשגה. המטרה שלנו כאן היא לעזור לכם להבין מה הסיפור, עוד לפני שאתם נלחצים או מתחילים לחפור בפוסטים בפייסבוק. אנחנו נפרט על הסיבות הנפוצות לתקלות, נסביר איך לבדוק לבד ואיפה עובר הגבול בין פתרון ביתי לבין תיקון מקצועי.

טכנאי שערים בתל אביב
https://calliber.co.il/electric-gates/

שער חשמלי לא נסגר

אז למה השער באמת לא נסגר? הנה כמה סיבות

⚙️ חיישני בטיחות לא מיושרים או מלוכלכים

החיישנים הם העיניים של השער, ואם הם לא רואים כמו שצריך, השער פשוט לא ייסגר. מדובר בשני רכיבים קטנים שממוקמים משני צידי הפתח, והם חייבים להיות מיושרים בקו אחד. אם הם זזים קצת, או מישהו נגע בהם בטעות, כל המערכת תיכנס ל"מצב חירום" ולא תאפשר סגירה.

חוץ מזה, גם לכלוך, אבק, קורי עכביש או אפילו שמש חזקה שפוגעת בזווית מסוימת, יכולים להפריע לפעולה התקינה. לכן, תמיד כדאי לבדוק שהעדשות נקיות, שהן מכוונות אחת כלפי השנייה, ושאין משהו שמסתיר להן את שדה הראייה. מדובר בבדיקה פשוטה שיכולה לחסוך ביקור של טכנאי.

⚙️ בעיות בשלט או בקודן

אם השלט לא מגיב, יש סיכוי גדול שהבעיה בכלל לא בשער, אלא בשלט עצמו. סוללה גמורה, שלט שנפל וקיבל מכה, או בעיה בסנכרון, כל אלו עלולים לגרום למערכת פשוט "לא להבין" שאתם מנסים לסגור את השער. הרבה אנשים מחליפים שלט בלי לחשוב פעמיים, אבל לפעמים רק צריך קידוד מחדש.

גם קודנים לא תמיד חפים מתקלות. אם הקוד לא מזוהה, או שהכפתורים כבר עייפים מהשמש, השער יכול לא להיסגר. במקרה כזה, מומלץ לבדוק עם טכנאי אם ניתן לתקן או שצריך להחליף את החלק, ולוודא שמערכת הקליטה עצמה פועלת כראוי.

⚙️ לוח פיקוד תקול

הלוח הזה הוא בעצם המוח של השער, הוא מקבל את הפקודות מהשלט או הקודן, ומתרגם אותן לפעולה. אם יש קצר, חוט רופף או תקלה בלוח, כל המערכת יכולה להשתבש. הרבה פעמים מדובר בחלק שאי אפשר לגשת אליו בלי ידע מקצועי, ולכן כאן נגמרות האופציות לבדיקה עצמאית.

תקלה בלוח יכולה לבוא לידי ביטוי בשער שלא מגיב בכלל, נעצר באמצע, או מגיב בפעולות מוזרות. ברגע שיש חשד לבעיה מהסוג הזה, אין טעם להתעכב. זה הזמן לקרוא לטכנאי שערים חשמליים שיגיע עם ציוד מתאים לבדיקה ותיקון במקום.

⚙️ תקלת חשמל רגעית או ניתוק

זה אולי נשמע מוזר, אבל לפעמים הסיבה שהשער לא נסגר היא פשוטה, הפסקת חשמל רגעית, קפיצה במתח, או שקע רופף. במיוחד בחורף, או באזורים עם עומס חשמלי כבד, המערכת יכולה "להיתקע" על פעולה קודמת. מה שקורה בפועל זה שהלוח "מתבלבל", וצריך לאפס אותו.

הדרך הכי פשוטה לבדוק את זה היא לנתק את החשמל של השער לכמה שניות, ואז להחזיר. אם אחרי האיפוס השער חוזר לפעולה, כנראה שזו הייתה הבעיה. אבל אם זה קורה שוב ושוב, יש מצב שצריך לבדוק את מערכת החשמל לעומק, ולוודא שאין בעיה בתשתית או חיבור לא תקני.

טיפ:

אם השער לא נסגר, תציצו קודם כל על החיישנים. ברוב המקרים הם פשוט מלוכלכים או זזו קצת ממקומם, וניקוי קטן עם מטלית יבשה או כיוון עדין יכול לפתור את התקלה בלי לקרוא בכלל לטכנאי.

טבלה בנושא:

סוג התקלה מה גורם לה? איך פותרים את זה?
חיישנים לא מגיבים לכלוך, זווית שגויה או חסימה פיזית ניקוי עדשות, כיוון מחדש ובדיקת חסימות
שלט לא פועל סוללה גמורה, נפילה או בעיית סנכרון החלפת סוללה, קידוד מחדש או בדיקת מקלט
לוח פיקוד תקול קצר, חוט מנותק או בלאי בדיקה על ידי טכנאי והחלפה במידת הצורך
תקלה חשמלית רגעית קפיצה במתח, הפסקת חשמל או שקע רופף איפוס המערכת, בדיקת שקע וחיבור מחדש

כמו שאפשר לראות בטבלה, רוב התקלות בשערים חשמליים קורות מבעיות יחסית פשוטות, חיישנים מלוכלכים, שלט מקולקל, לוח פיקוד שנפגע או בעיה רגעית בחשמל. כל אחת מהתקלות האלו דורשת גישה שונה: חלק אפשר לפתור לבד עם קצת הבנה בסיסית, ואחרות מחייבות הזמנת טכנאי שערים חשמליים מקצועי. ברגע שמבינים מה גורם לתקלה, הרבה יותר קל לדעת איך לגשת אליה, לחסוך זמן, כסף ובעיקר עצבים.

לא כל תקלה מצריכה פירוק

יש איזו מחשבה אוטומטית שברגע ששער חשמלי לא נסגר, כנראה שקרה משהו חמור. חלק מהאנשים ישר מדמיינים מנוע שרוף, כבלים שנמסו או מערכת שקרסה לגמרי. בפועל, המציאות שונה לגמרי. ברוב המקרים, התקלה היא דווקא קלה לתיקון: פיוז שנשרף, חוט שנשמט מהמקום או רכיב קטן בלוח הבקרה שנשחק עם הזמן. הרבה פעמים, הטכנאי אפילו לא צריך להוציא את ארגז הכלים, רק לבדוק, לאפס, ולחבר מחדש.

זה נכון שלא תמיד התקלה פשוטה, ויש מצבים שבהם באמת צריך להחליף חלקים או לבצע פירוק. אבל הנקודה היא שלא כל תקלה מחייבת הליך מסובך או יקר. כשעובדים עם טכנאי שערים חשמליים מנוסה, הוא ידע לזהות את שורש הבעיה תוך דקות ולחסוך לכם כסף מיותר. יש הבדל עצום בין טכנאי שמגיע כדי לתקן לבין מישהו שמחפש להמציא תקלות בשביל למכור מוצר חדש.

חשוב מאוד לקבל חוות דעת מקצועית ולא להיבהל מתקלות שכביכול נשמעות דרמטיות. ברוב המקרים, הבעיה תיפתר במקום, בלי לפרק את כל השער ובלי לשגע אתכם. לכן, אל תקפצו למסקנות – פשוט תזמינו מישהו שמבין עניין. לא כל בעיה דורשת מהפכה. לפעמים מה שצריך זה רק עין מיומנת וחיבור קטן שיחזיר את השער לחיים.

שאלות בנושא שער חשמלי לא נסגר

לפני שאתם מזמינים טכנאי, כדאי לבדוק כמה דברים בסיסיים שיכולים לפתור את הבעיה מבלי להוציא כסף מיותר. התחילו מהשלט, האם הסוללה תקינה? האם ניסיתם שלט אחר? אחר כך תעברו לחיישנים: תוודאו שהם נקיים, מיושרים ושום דבר לא חוסם אותם. שימו לב אם יש רעש כשהשער מנסה לזוז, זה יכול להעיד על בעיה מכנית ולא חשמלית. בנוסף, בדקו את החשמל, אולי יש הפסקת חשמל או קפיצה שדרדרה את המערכת. אם אחרי כל זה השער עדיין לא נסגר, זה הרגע להזמין טכנאי מקצועי.

ברוב המקרים אין צורך להחליף את כל המערכת, אלא רק חלק מסוים בה. עם זאת, אם מדובר בשער ישן מאוד, שכבר עבר כמה תיקונים ויש בו שחיקה משמעותית, ייתכן ששדרוג כללי יהיה פתרון משתלם יותר. סימנים לכך כוללים תקלות חוזרות, מערכת שלא מגיבה או חוסר תאימות עם שלטים חדשים. טכנאי מקצועי ידע להמליץ מתי שווה להשקיע בתיקון ומתי עדיף לשדרג, כדי שלא תמשיכו להשקיע כסף במשהו שלא שווה את זה בטווח הארוך.

יש כמה דברים שאפשר לנסות לבד, במיוחד אם אתם קצת מבינים בחשמל או מכניקה. למשל, לנקות חיישנים, לבדוק סוללות בשלט, לאפס את לוח הבקרה או לשחרר מנגנון ידני. אבל חשוב להבין את הגבולות, כשזה מגיע למנוע, לוח חשמלי או רכיבים אלקטרוניים רגישים, עדיף לא להתעסק לבד. טעות קטנה יכולה לגרום לנזק גדול יותר. אם אתם לא בטוחים, תנו למקצוענים לטפל בזה. בסוף, זה גם עניין של בטיחות.

הזמן משתנה לפי סוג התקלה. תקלות פשוטות כמו שלט תקול או חיישן מלוכלך אפשר לפתור תוך רבע שעה. תקלות בלוח פיקוד או מנוע עשויות לקחת שעה עד שעתיים, ובמקרה של החלפת רכיבים, אולי אפילו יותר. טכנאי טוב יגיע עם הציוד המתאים כדי לפתור את הבעיה במקום, אבל לפעמים צריך להזמין חלקים, וזה יכול להאריך את זמן הטיפול. לכן מומלץ לתאר לטכנאי מראש את הבעיה, כדי שהוא יגיע מוכן עם החלקים הרלוונטיים.

סוגי שערים חשמליים

פעם שער חשמלי נחשב לפינוק של...

שער חשמלי נפתח לאט

שער חשמלי הפך בשנים האחרונות לחלק...

Scroll to Top

השאירו פרטים
וקבלו הצעת מחיר תוך כמה דקות!

– בעלי מקצוע יחזרו אליכם להצעת מחיר –

קליבר בעלי מקצוע לוגו

כניסת בעלי מקצוע.